SEFA GELDiN, HOÞGELDiN... - Asu Maro

31 Ocak 2011 13:20  

 

SEFA GELDiN, HOÞGELDiN... - Asu Maro

Ezginin Günlüðü’nden ayrýlan Hüsnü Arkan’ýn ‘Solo’ albümü müjde gibi geldi

Ezginin Günlüðü’nün kalbi, beyni, bel kemiði olduðunu düþündüðüm Hüsnü Arkan’ýn gruptan ayrýlýþ haberine vahvahlanan ben ve benim gibiler için ilaç gibi geldi ‘Solo’. Neyse ki fazla bekletmedi, sefa geldi, hoþ geldi...
Hüsnü Arkan’ýn gruptan uçup kendi kanatlarýna kavuþuþunun aslýnda kara bir haber sayýlamayacaðýnýn kanýtý ‘Solo’. Ada Müzik etiketiyle yayýnlanan albümde 10 adet yepyeni þarký var. Tamamýnýn bestesi, altýsýnýn sözü Arkan’a ait. Kalan dört parçada Can Yücel, Orhan Veli, Ümit Yaþar Oðuzcan ve Nâzým Hikmet imzasý var.

Yýlýn sürprizi
Yazýma baþlýk yaptýðým þarkýdan baþlamak isterim, albüm onunla açýlmasa da: ‘Hoþgeldin’. Çünkü, gördüðüm andan itibaren bana yýlýn sürprizi gibi geldi Hüsnü Arkan - Birsen Tezer düeti. Bilmiyorum Birsen Tezer’i hâlâ dinlememiþ olanlar var mý? Belki onlara büyük bir iddia gibi gelebilir ama bana göre Türkiye’nin en iyi yorumcularýndan biridir. Þahane söylediði Ortaçgil þarkýlarýyla, en çok ‘Çýðlýk Çýðlýða’ ile tanýnmýþ, çoðu kendi þarkýlarýndan oluþan ilk albümü ‘Cihan’ý ise bir buçuk yýl önce çýkarmýþtýr. Þimdi yeni haberler bekliyoruz Birsen Tezer cephesinden.
Hüsnü Arkan ile düet yaptýðý, ayný zamanda kanun çaldýðý ‘Hoþgeldin’, Arkan’ýn deyiþiyle ‘bir kadýn þarkýsý’ ve albümün en güzel parçalarýndan biri. Ama Hüsnü Arkan’ýn Radikal’deki röportajýnda Eray Aytimur’a iddia ettiði gibi “Kendisi söylemediði için” deðil, aksine bu iki çok iyi yorumcuyu buluþturduðu için.
Þimdi ilk þarkýya geçebiliriz, ‘Ayar’a. Bu arada, þarkýlarý albüm deðil kartonet sýrasýyla yazýyorum çünkü orada þarkýlar, birtakým ortak noktalarý nedeniyle yan yana gelmiþ. Misal, ‘Ayar’ýn yanýnda zaten ‘Hoþgeldin’ var ve bir alevle birleþiyorlar, zira ikisinin de içinde ‘yanmak’ geçiyor... Ama ‘Hoþgeldin’ yumuþak bir aþk þarkýsýyken, ‘Ayar’ düzene ayar vermeye, hatta toptan yýkmaya aday...
Sayfayý çevirince, bu kez ‘sevgi’ ortak paydasýnda birleþen ‘Adile Haným’ ve ‘Sol Yaným’ çýkýyor karþýmýza. Ýkincisi bekleneceði gibi müthiþ muzip, sivri bir Can Yücel þiirinden bestelenmiþ. “Sözümona insandým / Hamsiydim buðulandým / Koynumdaki hatunu / Havva anamýz sandým” diye baþlýyor, Havva’ya hakaret gibi olmasýn ama...
‘Adile Haným’ ise Adile Naþit’e ithaf edilmiþ. Onun özelinde, ‘adam gibi sevdiðimiz’ günlere...

‘Ýçelim’ diyor Orhan Veli
Orhan Veli’nin þiiri ‘Ýhtiyarlýk’ ve Arkan’a ait ‘Hürriyet’ þarkýlarýný ise bir kadeh birleþtiriyor kartonette. “Ýçelim!” diyor Orhan Veli, “Madem ömrümüz hoþ geçmiþ / Tatmamýþýz ayrýlýk (...) Bir gün ikimizden birimiz / Ýçmek veya doldurmak için / Burada olmayabiliriz.” “Ýçelim” deyince, insanýn aklýna bir dolu nahoþ söz geliyor bugünlerde ister istemez, ama ben bulaþtýrmak istemiyorum onlarý bu güzelim müziðe.
Sonra ‘deniz’e geliyor sýra... Bir sayfada ‘Saki’, bir sayfada Nâzým Hikmet’ten bestelenmiþ ‘Anýlarýn Yüzünden’. “Gitti gidiyor bu gemi” diyor Hüsnü Arkan... “Saki, bana mukayyet ol, dol boþalýrsam dol.”
Ve Arkan’ýn ‘Solo’su ‘rüzgar’lý þarkýlarla sona eriyor. ‘Önce Sen Sonra Sen’, bize lisedeyken þiiri sevdiren eski dostlardan Ümit Yaþar Oðuzcan’ýn dizelerini taþýyor. ‘Senin Gibi’ ise “Bana senin gibi bakan olmadý” diye baþlayan bir aþk þarkýsý, “Kul oldum ne güzel, efendin olmadým” diye bitiyor.
Biz de kartoneti kapatýyoruz. Düzenlemelerde adý bulunan Bora Duran’a ve Gürol Aðýrbaþ’a, Bülent Ortaçgil’den Birol Aðýrbaþ’a, Burhan ve Gökhan Þeþen’den Göksun Çavdar’a önemli konuklara ve burada adýný anamadýðým tüm müzisyenlere saygýyla...
Ezginin Günlüðü gibi Hüsnü Arkan’ýn ‘Solo’sundaki þarkýlardan da deniz geçiyor, gemiler, þarap, bir de aþk... Ve binbir yüzüyle hayat. Hayat neden ibaretse artýk...


Milliyet

 

Bu yazýyý Facebook'ta paylaþabilirsiniz*:
Facebook'ta paylaþ
0