İstanbul HDP seçim gezi notları

19 Mart 2014 01:03 / 1532 kez okundu!

Yaklaşık 2 hafta evvel İstanbul/ Bakırköy- Şişli- Adalar- Kadıköy HDP örgütlerine destek olmak için 28 Şubat -4 Mart 2014 arası İstanbul’a gittim.

7 Mart 2014’de İzmir’de buluştuğumuz, İsveç Sosyal demokrat parti milletvekili Süryani Yılmaz Kerimo, Carina Hagg,  Desiree Lilljevall, Tommy Waidelich ile Barış süreci - HDP’ye yapılan saldırılar, Türkiye’de kadın hakları ve demokrasi üzerine yaptığım söyleşi (En yakın zamanda bu söyleyişi sizlerle paylaşacağım), 8 Mart emekçi kadınlar günü İzmir HDP etkinliği ve 11 Mart 2014’de İzmir’deki ‘’Ötekileştirilmiş Kadınlar/ Ermeni Edebiyatında Feminist ve Devrimci Kadınlar‘’ konferansım nedeniyle yoğun bir gündem yaşadım ve bu nedenle İstanbul seçim çalışmalarını sizlerle paylaşamadım.

Güzel çalışmalara imza atan İstanbul HDP’den Eş başkan, başkan, meclis üyesi arkadaşlarımız ve HDP’li kadınlarla güzel bir yoldaşlık yaptık kaldığım süre içersinde. HDP ve BDP 2014 seçimlerinde Mardin ve Şırnak/İdil dışında özellikle İstanbul’da birçok Ermeni, Süryani, Rum ve Yahudi, Brezilya kökenli dostlarımıza eş başkanlık, başkanlık, meclis üyeliği gibi seçilecek noktalarda yer vermiştir. HDK’nin kuruluş bildirgesinde yer alan farklı inançlar ve farklı etnik kimliklerin yerel seçimlerde ilk yansımasıdır bu adaylar. Yetmez ama Evet dediğim bu aday gösterimini HDP, umarım bundan sonraki yerel seçimlerde ve 2015 milletvekili seçimlerinde daha fazla Süryani’ye, Ermeni’ye, Rum’a, Ezidi’ye, Yahudi’ye yer verir. Bu daha başlangıç diyerek sizleri Bakırköy seçim çalışmasına götürmek istiyorum.

2014 Mart seçimlerinde Şişli’den Belediye Başkan adayı Kenan Yenice, Adalar Belediye başkan adayı Kayyuş Çalıkman, Kadıköy Belediye başkan adayı Murat Mıhçı ve Bakırköy’den hemcinsim Ermeni- Süryani dostum Nıvart Bakırcıoğlu HDP’den Belediye eş başkan adayı idi. İstanbul/ Adalar HDP dünyada eşine rastlanmamış bir ilke de imzasını atıyor. Belediye başkan adayından tutun da eş başkan adayı ve bütün meclis üyeleri kadındır. Adalar kadınla özgürleşecek ve kadınlarla güzelleşecek buna tüm kalbimle inanıyorum.

İstanbul’da kaldığım dört gün boyunca Ermeni basını (Agos- Marmara Gazetesi), medya, Televizyon (IMC TV) ve Süryani kiliselerine (Bakırköy Sakız Ağacı Kilisesi ve Tarlabaşı Meryem Ana Kilisesi) ziyaretlerimizde yeni dostluklar edinerek seçim çalışmasını yürüttük. İlk gün IMC TV’de Gamurc programına katılan dostlarım HDP’yi ve seçim politikalarını anlattılar.

İkinci gün; Bakırköy’den Seta Gürciyan meclis üyesi adayı arkadaşımız, Adalar Belediye başkan adayı Kayyuş Çalıkman, Kadıköy Belediye başkan adayı Murat Mıhçı, Şişli Belediye Başkan adayı Kenan Yenice dostum ve tabiî ki gönüllü danışmanlığını yaptığım Nıvart Bakırcıoğlu ile birlikte Agos gazetesine ziyarete gittik. Gazetenin editörü Şişli 1.Sıra Belediye meclis üyesi adayı eski tüfek bir devrimci Pakrat Estukyan dostumuz karşıladı bizleri her zamanki güleç yüzüyle. Agos’da gecikerek aramıza katılan Rober Koptaş ile söyleşi yapıldı güneşin sofrasında. Agos gazetesi ziyaretimizi sonlandırdıktan sonra bir başka randevuya yetişmek için aynı ekiple, oradan ayrılarak yaklaşık 50 kusur yıldır sadece Ermenice basılan Marmara gazetesini ziyaret ettik. Burada bizleri gazetenin kurucusu, yılların acılarını ve umudunu taşıyan Rober Hadiciyan öylesine sıcak, öylesine dostane karşıladı ki… Umut sözcükleri ekiyordu dili her döndüğünde. Yaşı itibarıyla Ermeni halkının 1915 soykırımı hariç bütün acıları görmüş- yaşamış biri olarak HDP ile ilgili umutlu olduğunu söylemesi yüreğimi hüzne boğdu. Umarım HDP- BDP olarak soykırım yaşayan bu halklara umut oluruz, düş oluruz. Buradan sevinç ve bir o kadar hüzün yüklenerek ayrıldık.

Ertesi gün 2 Mart günü önce Bakırköy Sakızağacı kilisesine gittik. Bizler, Kiliseye ayinin bitimine yakın gittiğimiz için bekleme salonuna alınarak bekledik. Sonra hep birlikte kahvaltıya katıldık. İlk kez gittiğim bu kilisede HDP’li dostlarımızla birlikte çok güzel ağırlandık. Bu güzel karşılama beni hayal dünyamda Mezopotamya’nın kutsal kudüsü olan Mor Gabriel manastırına götürdü. Bu insanlar bunca acı, bunca kıyım yaşamasaydı belki de Pazar ayinlerini Mor Gabriel’de, Deyrul Zafaran’da, Adıyaman Meryem Ana kilisesinde, Mor Barsauma Kilisesi veya evlerine yakın herhangi bir kilisede yani ata topraklarında yapacaklardı. Nar taneleri gibi dünyanın dört bir yanına dağılan bu halklara özür borcumuz yerine getirilene dek durmak yok bizlere. Neyse düşlerden gerçeğe dönelim.

Salonda, Süryani halkına kilisede hitaben Meryem Ana Kilisesi Vakıf yönetim Kurulu üyesi değerli Kenan Gürdal arkadaşımız kürsüye çıkarak açılış konuşmasını yaptı. Kiliselerin bütün partilere aynı mesafede baktıklarını ve Kiliselerini ziyaret etmek istemek isteyen bütün partilere eşit yaklaştıklarını açıklayarak;

Konuşmasını Kiliselerinin hiçbir siyasi partinin adresi olmadığını, Kiliselerine bu güne kadar siyaset sokmadıklarını ifade ettiler. Son söz olarak HDP’nin Süryani- Ermeni- Rum adaylar göstermesini olumlu bulduğunu ama bunu bir kilise vakıf yöneticisi olarak değil, bir yurttaş olarak en büyük temennilerinin Türkiye’deki mevcut partilerin daha çok Süryani aday göstermesini beklediklerini de dile getirdiler. Sonra sözü Bakırköy HDP Belediye başkan adayı Vahit Genç ve eş başkan adayı Nıvart Bakırcıoğlu’na bıraktı... Çok güzel ağırlandığımız sakızağacı kilisesinde yine Bakırköy 3.sıra meclis üyesi adayı engelli arkadaşımız Barbara Kaplan (Mardin eş başkan adayı Februneye Akyol’un kuzeni) ile hep birlikte Tarlabaşı Meryem Ana kilisesine doğru yola çıktık. Sakızağacı kilisesinde yaşadığımız sıcak dostluklardan hızımızı alamamış olacağız ki, sevinçle Meryem Ana Kilisesinde randevumuza geç kalmanın telaşıyla ve heyecanıyla İstanbul Metropoliti Yusuf Çetin’i ziyarete gittik. Burada da aynı sıcaklığı ve dostluğu gördük. Kenan Gürdal beyin Sakız Ağacı Kilisesinde dediklerinin bir benzerini sayın metropolit Yusuf Çetin’de makamında bizlere söyledi. Bugüne kadar Kiliselerinin siyaset yapmadığını, siyaseti, siyasetçilerin yapması gerektiğini ama Süryani halkının bireylerinin aday gösterilmesini memnuniyetle karşıladıklarını ifade ettikten sonra daha fazla zamanını almamak için bizler yine düştük seçim yollarına.

Son gün Bakırköy seçim bürosundan arkadaşlarla Belediye binası önünde bildiri dağıttık orada dostluğundan onur duyduğum bir dönemin değil, her dönemin düşün adamı ve bir siyasi lider olan Sayın Teslim Töre’nin kızı Muazez Töre ile buluştuk. Aynı düşün yoldaşı olunca dostluk kurmak da kolay oluyor diye düşünüyorum. HDP’ye Egede yapılan saldırıları konuşarak başladık sohbetin belini kırmaya. Sonra hep birlikte Sivas Ermenileri derneğini ziyarete gittik. Burada ermeni mutfağının el emeği pasta, börek ve tatlılarıyla ağırlandık. Şişli Eş başkan Adayı dostumuz Ayşe Berktay’da bize katılmıştı. Başkan adayları birer konuşma yaptıktan sonra hep birlikte dernekten ayrıldık.

Gece 12 otobüsüyle İzmir’e yolculuk yapacaktım. Yolum uzun, daha gidilecek çok şehir, çok yürek var. Dört gün boyunca dostluklarından onur duyduğum yoldaşlarımı İstanbul’da bırakarak yaşadığım kente hüzün yüklenerek döndüm. Hüzünlerim kadar sevinçler de yaşadım bu şehirde. Geniş halk yığınları ve soykırım yaşayan halkların yüreğinde özellikle İstanbul’da HDP, umudun diğer adıydı. Biliyoruz ki, bu daha başlangıç…

Haydi! sen de katıl aramıza, umuda hep birlikte yürüyelim HDP ile.