'Kemal'in Türkiyesi'nden 'Tayyip'in Türkiyesi'ne... - Tayfun Atay

06 Haziran 2012 15:26  

 

'Kemal'in Türkiyesi'nden 'Tayyip'in Türkiyesi'ne... - Tayfun Atay

‘Kemal’in Türkiyesi’, 29 Ekim 1923’te Cumhuriyet’in ilanıyla tamamına eren bir ‘Burjuva Bürokratik Devrimi’ sonucunda kuruldu.

‘Tayyip’in Türkiyesi’, 22 Temmuz 2007 seçimleriyle tamamına eren bir ‘Burjuva Müslüman Devrimi’ sonucunda kuruldu.

‘Kemal’in Türkiyesi’nin yaptığı, yaşadığımız coğrafyada kapitalizmi millîleştirmeydi.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nin yaptığı, yaşadığımız coğrafyada kapitalizmi dinîleştirme...

‘Kemal’in Türkiyesi’ni gözü dışarda yayılmacı bir milliyetçilikte ısrarlı ‘Enverist’ ittihatçılığın yanlışları var etti.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ni içe dönük savunmacı bir ulusalcılığa takılıp kalan ‘Baykalist’ ittihatçılığın yanlışları var etti.

‘Kemal’in Türkiyesi’nde elitist bir otoriteryanizm, siyasal yörüngeydi.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde popülist bir totaliteryanizm siyasal yörünge...

‘Kemal’in Türkiyesi’nin aslî referans simgesi ‘kışla’ idi.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nin aslî referans simgesi ‘cami’...

‘Kemal’in Türkiyesi’ post-Osmanlıcıydı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ neo-Osmanlıcı...

‘Kemal’in Türkiyesi’nde örtük bir ‘anti-Teizm’, seküler yaşamın önünde bir tıkaçtı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde aleni bir ‘pro-Teizm’, seküler yaşamın önünde bir tıkaç...

‘Kemal’in Türkiyesi’ muhafazakârlığı mutaassıplık sanıp her türden kültürel sürekliliği reddetmekteydi.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ mutaassıplığı muhafazakârlık sayıp her türden kültürel çeşitliliği reddetmekte...

‘Kemal’in Türkiyesi’, Peyami Safa’nın ‘devrimbaz’ının at oynattığı bir zemindi.

‘Tayyip’in Türkiyesi’, Peyami Safa’nın ‘yobaz’ının at oynatmasına müsait bir zemin...

‘Kemal’in Türkiyesi’ oryantalistti.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ oksidentalist...

(Yani) ‘Kemal’in Türkiyesi’, insanlarını ‘Doğulu’ değerlere duyarlı diye hor görüp aşağılamaktaydı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’, insanlarını ‘Batılı’ değerlere eğilimli diye hor görüp aşağılamakta...

‘Kemal’in Türkiyesi’nde insanlar Atatürk’e hakaret gerekçesiyle yargı önüne sevk edilmekteydi.

‘Tayyip’in Türkiye’sinde insanlar dine hakaret gerekçesiyle yargıya sevk edilmekte.

‘Kemal’in Türkiyesi’nde fundamentalistleşmiş bir Atatürkçülük, toplumsal dinamizme ket vurmaktaydı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde giderek fundamentalistleşen bir İslâmcılık, toplumsal dinamizme ket vurmakta.

‘Kemal’in Türkiyesi’nde imam-hatipli olmak, ayrımcılığa maruz kalmaktı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde ayrıcalığa mazhar olmak…

‘Kemal’in Türkiyesi’nde ‘Behzat Ç.’ başörtüsü-tesettür hakkını savunduğu için okkanın altındaydı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde nikâhsız ilişkiyi yansıttığı için okkanın altında...

‘Kemal’in Türkiyesi’ kadınların başını örtmesini yasaklama yoluna gitti.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ kadınlara kürtajı yasaklama yoluna girdi.

‘Kemal’in Türkiyesi’nde ‘Başörtüsüne Özgürlük’ kampanyasına imza çaktık.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde ‘Kürtaja Özgürlük’ kampanyasına imza çakıyoruz.

‘Kemal’in Türkiyesi’ İslamofobik takıntılarla çığırından çıkmıştı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ ‘İslamofilik’ takıntılarla çığırından çıkıyor.

Fakat...

‘Kemal’in Türkiyesi’, çoğulculuktan uzak türdeş bir toplum peşindeydi.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ de çoğulculuktan uzak türdeş bir toplum peşinde...

‘Kemal’in Türkiyesi’nde herkese ve her yerde özgürlüğü savunmak ateşle oynamaktı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde de herkese ve her yerde özgürlüğü savunmak ateşle oynamak...

‘Kemal’in Türkiyesi’nde Kürt, Alevi, Ermeni, sosyalist, eşcinsel olmak zor zanaatti.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde de Kürt, Alevi, Ermeni, sosyalist, eşcinsel olmak zor zanaat...

‘Kemal’in Türkiyesi’nde hiç Kürt sorunu yok, hep eşkiya-terörist sorunu vardı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde de hiç Kürt sorunu yok, hep eşkiya-terörist sorunu var.

‘Kemal’in Türkiyesi’nde greve giden işçi, kapının önüne konuyordu.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nde de kapının önüne konuyor.

‘Kemal’in Türkiyesi’nde öğrenciler, göstericiler coplanıyordu.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ copa biber gazını ekledi.

‘Kemal’in Türkiyesi’ cumhuriyeti benimseyip demokrasiyi paranteze almıştı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ de cumhuriyeti benimseyip demokrasiyi paranteze alıyor.

‘Kemal’in Türkiyesi’nin en büyük açmazı, bir ‘demokratlarsız demokrasi’ olmasıydı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’nin en büyük açmazı da bir ‘demokratlarsız demokrasi’ olması...

Özetle, ‘Kemal’in Türkiyesi’ kendine demokrattı.

‘Tayyip’in Türkiyesi’ de kendine demokrat...

Radikal

Son Güncelleme Tarihi: 06 Haziran 2012 15:34

 

Bu yazıyı Facebook'ta paylaşabilirsiniz*:
Facebook'ta paylaş
0