ForumGüncel Politika - Ýskender'in Düðümü  Yeni Konu 

DEGERLERÝN DÝNCÝLEÞTÝRÝLMESÝ

02 Ocak 2018

Kocero

DEGERLER EÐÝTÝMÝ ALTINDA DÝNCÝLEÞME.. 2017 yi anlamak için 1946-47 yi anlamak gerekiyor O günden bugüne muhafazakarlaþmada ki, dincileþmedeki dördüncü büyük kýrýlmanýn yaþandýðý yýl 2017 oluþturuyor. Dincileþtirme) projesinin 1945'lerden günümüze kýsa tarihi, strateji ve taktikleri Cumhuriyet sonrasý liberal politikalarýn, bir yandan piyasalaþtýrma diðer dincileþtirme tarikatlaþtýrma karar ve uygulamalarý II. Dünya Savaþý sonrasý ABD-CIA projeleri olarak yaþama sokulmaya baþladýðý söylenebilir, hatta bunu önce ABD kendi içinde uygulamaya sokmuþ olup McCartycilik olarak bilinmektedir. Türkiye'de 1946'da baþlayan DTCF tasfiyesi, Hasan Ali Yücel'in Eðitim Bakanlýðýndan alýnmasý, Köy Enstitülerinin dönüþtürülmesi ve sonra kapatýlmasý, öðretmen liselerinin yeri- ne giderek imam hatip okullarýnýn geçirilmeye baþlanmasý, Nurcular baþta olmak üzere (bu- günkü bir kolu FETÖ'cüler) milli görüþ ve milliyetçi hareketlerin, dernek ve vakýflarýn sü- rekli teþvik edilmesi, cami ve yurtlarýn giderek tarikatlara teslim edilmesi süreci genel olarak özetlemektedir. 12 Mart ve 12 Eylül darbeleri bu dincileþme ve piyasalaþtýrma stratejilerini daha da taçlan- dýrmýþ olup ýþýk evleri, Süleymancý Yatýlý Kur'an kurslarý ve yurtlarý, MTTB ve ilim yay- ma cemiyetleri gibi oluþumlar çok daha yaygýnlaþmýþtýr. 1980'lerden itibaren hýzla artan dershanecilik sektörü dincileþtirme için bir fýrsat daha oluþturmuþ, 1990'lardan itibaren dinci-FETÖ'cü özel okullar hýzla artmýþtýr. 28 þubat 1997-2002 döneminde bir miktar durak- sama olmuþsa da, özellikle ÖSYM sisteminde ki okullar arasý ayrýmcýlýða yol açan uygulama- lar ve politik arenada da türban tartýþmalarý geleneksel halk kitlelerinde tepkilere yol aç- mýþ, siyasal Ýslamcýlar bunlarý sürekli gündemleþtirerek çok etkin olarak yararlanmýþlardýr. Emek haklarýnýn týrpanlanmasý için gündemin dine, sabýr ve sebata kaymasý müteahhit ve iþ- verenlerin de iþine gelmiþtir. AKP döneminde, özellikle 2007-2012 sürecinde sýnav merkezleri de ele geçirilerek tüm toplum dinci dershanelere, okullara, yurtlara ve oluþumlara doðru yönlendirilmiþtir. 2012 süreci ise artýk devletin ve eðitim kurumlarýnýn milli görüþ kökenli islamcýlar tarafýndan büyük oranda ele geçirilmesi, 4+4+4 yasasý, imam hatip ortaokullarýnýn yeniden açýlmasý ve imam hatip liselerinin yaygýnlaþtýrýlmasý, tüm liselere seçmeli din dersleri üzerinden medrese pro- gramýnýn uygulanmasý gibi 1773'lerin gerisine giden bir süreçle karþýlaþýlmýþtýr. Türban, Kur'an kursu, hafýzlýk, imam hatip ve deðerler eðitimi Ne yapýlmaya çalýþýldýðýný anlayabilmek için özellikle “deðerler eðitimi” konseptinin iyi an- laþýlmasý gerekiyor. AKP'nin en stratejik buluþ ve kavramlaþtýrmalarýndan biri olan “deðerler eðitiminin” toplumu ve yeni nesilleri bu çerçevede dönüþtürme projesi olduðu, ana ideolojik amacý oluþturduðu, bunun esasýnýn da “dine” dayandýrýldýðý anlaþýlýrsa tek tek yapýlanlarýn bütün içindeki yeri anlaþýlýr. Ahlakýn bir tek islam'a ve dahasý tarikatlara baðlanmasý 2017'de ahlak dersleri dinin de ötesinde tarikatlara baðlanmýþ bulunuyor. Ýmam hatip li- sesi müfredatýndan anayasal zorunluluk sayýlan “din kültürü ve ahlak bilgisi” dersi çýkarýl- dýðý gibi 2017 müfredatýnda “temel islam bilimleri “ dersleri arasýnda “Ýslam ahlaký” ve “ahlak ve tasavvuf kültürü” dersi eklenmiþ bulunuyor. Tasavvufun kuruluþu “tarikat” olup ahlak “tarikatlara” baðlanmýþ bulunuyor. Ýmam hatip liselerinde bu iki ders dýþýnda baþkaca bir ahlak dersi de yer almýyor. Deðerlerin dine (Sünniliðe) baðlanmasý ve tüm müfredatta zorunlu hale getiril- mesi. 1946'dan itibaren baþlayan din derslerinin müfredata eklenmesi ve imam hatip okullarý- nýn açýlmaya baþlanmasýný birinci kýrýlma, 12 Eylül Anayasasý ile “din kültürü ve ahlak bilgi- si” (Ahlak dersinin dine baðlanmasý) ve zorunlu hale getirilmesi ikinci kýrýlma, 2012'de hem imam hatip ortaokullarýnýn yeniden açýlmasý dahasý tüm okullara üçer din dersinin seçmeli olarak koyulmasýný üçüncü kýrýlma olarak sayarsak, 2017'deki (daha önce 18. ve 19. Milli Eðitim þûrasý ile baþlayan) göndermesi ve içeriði Sünniliðe dayanan “deðerler eðitimi”nin tüm müfredata eklenmesi dördüncü ve toptancý kýrýlma sayýlabilir. 19. þûradaki dinci kararlardan biri de liselerde zorunlu “din kültürü ve ahlak bilgisi” dersinin iki saate çý- karýlmasý idi. Haziran 2017'de karar altýnda alýnan haftalýk ders çizelgelerinde bu karar da hayata geçirildi. Liselerde tek bir zorunlu psikoloji veya sosyoloji dersi yokken din dersleri birer saatten ikiþer saate çýkarýldý. Sýnav sisteminde oynamalar 2017 yýlýnda en önemli dincileþme araçla- rýndan biri olarak gerek ortaöðretime gerekse yükseköðrenime geçiþ sýnavlarýnda toptan de- ðiþiklik kararlarý bulunuyor. MEB'in TEOG'u kaldýrýp yerine mahalli sisteme dayalý bir yer- leþtirme getireceðini, sýnavlý geçiþin yüzde 10'la sýnýrlý olacaðýný açýklamasý sonrasý açýkla- nan sýnav sisteminde sosyal bilgiler ve yurttaþlýk bilgilerinin toptan dýþlandýðý görülüyor. Ay- ný durum yükseköðrenime geçiþte de görülüyor: Temel sosyal bilimler sadece sözelle, te- mel fen bilimleri de sadece sayýsalla sýnýrlanmýþ bulunuyor. Kamuoyunun tepkileri üzerine 20'þer soru daha eklenmiþ bulunuyor ancak yine de aðýrlýk olarak büyük bir anlam ifade et- miyor. Sýnav sistemlerinde oynama yoluyla özelikle ortaöðretimde kabaca yüzde 10 civarýnda olan imam hatip okullarý öðrenci oranýnýn yüzde 20 ve üstüne çekilmeye çalýþýldýðý, yüksek puanlý grupta da yine proje okullarýnýn kontenjanýnýn imam hatiplerde yüksek tutulup imam hatip- leþme oranýnýn artýrýlmasý amaçlandýðý görülüyor. Bir taþla iki kuþ: Kaçanlar piyasaya, özel okullara Tüm bu olumsuzluklar, okullarda bilimsel eðitimin bozulmasý, dahasý Sünni bir yaþam biçimi telkin edilmesi, hatta dayatýlmasý, liberal ve farklý dünya görüþlerine sahip veya çocuklarýna iyi bir eðitim aldýrmak isteyen geniþ bir kesimi (nerdeyse nüfusun yüzde 50'si- ni) özel okul arayýþýna, hatta yurt dýþý okullara gönderme arayýþýna itiyor. Maddi imkanlarý ye- ten aileler çocuklarýný resmi okullara göndermek istemiyor. 2018 kötü eðitimin tasfiye yýlý olsun Bilimsel demokratik özgürlükçü eþitlikçi insan, toplum, doða yararýna okul ve üniversite- ler dileðiyle; 2018 yýlýnýn 2017 ve öncesinde getirdiði olumsuzluklarý tasfiye edebilmesi di- leðiyle yeni yýlýnýz kutlu olsun..A.Gümüþ
Uyarý

Yorum yazabilmek için üye olmalý ve oturum açmalýsýnýz.

Eðer sitemize üye deðilseniz buraya týklayarak hemen üye olabilirsiniz.

Eðer üye iseniz oturum açmak için buraya týklayýn.

Bu tartýþmayý Facebook'ta paylaþabilirsiniz:
Facebook'ta paylaþ
0