ForumPolitikitiraf.izmir  Yeni Konu 

YENÝ TÜRKÝYE’DE ÝSLAM DEVLETÝNE DOÐRU

10 Aralýk 2014

habibtaskin

YENÝ TÜRKÝYE’DE ÝSLAM DEVLETÝNE DOÐRU

Türkiye devlet yönetiminde – aygýtýnda deðiþimler oluyor. Ýlk baþlarda adý konmamýþ, sonrasýnda netleþmiþ Türk-Ýslam sentezi her zaman karþýmýza çýktý. AKP iktidarýnda da bu anlayýþ deðiþmedi. 12 Eylül 1980 darbesiyle kurumsallaþan faþizmle birlikte, ABD’nin ‘BOP’ Büyük Ortadoðu Projesi günümüzde devam ediyor.

Ortadoðu, masum halklarýn kaný üzerinden þekillenirken Türkiye’de sistem ýlýmlý Ýslam adýyla ‘þeriat’ düzenine doðru kaymakta. AKP, Emperyalist ülkelerin istekleri doðrultusunda görevini, ideolojisini uygulamaya devam etmekte.

AKP kendi anlayýþý doðrultusundaki özgürlükleri geniþletirken, Osmanlýcýlýk, padiþahlýk, tek adam olma özlemi artýk karþýmýza çýkýyor. AKP’nin muhalifleri sindirmeye, baský dozajýný artýrmaya devam ettiðini görmekteyiz.

AKP, 82 faþist anayasasýna sýký sýkýya baðlýdýr. Kürt sorununu çözmekten, barýþtan yana deðil, Kürtler’i kendi potasýnda eriterek, þeriat sistemine ayak uydurmalarýný saðlamaya çalýþmaktadýr. Ama karþýlarýnda bulunan Kürt siyasi hareketi de yutulur lokma olmadýðý için kývranmaktadýr.

AKP iktidarý ideolojisiyle bütünleþen, yýllardýr özlemini çektiði Osmanlýca’yý, zorunlu ders haline getirmeye çalýþýyor. Çerkezlerin, Lazlarýn, Hemþinlilerin, Süryanilerin, Zazalarýn ve diðer halklarýn dilleri yaþatýlmadýðý, asimilasyona uðradýðý Türkiye’de, AKP’nin 32 dilin yok olmasýný umursamadýðý ortadadýr.

Erdoðan’ýn ‘anaokulundan baþlayarak yeni hayat tarzý’ mesajýyla açýlan Milli Eðitim Þurasý’nda, anaokulunda karma eðitime son verilmesi önerisi ve zorunlu din dersinin ilkokul 1. sýnýftan baþlamasýna yönelik önerinin kabul edilmesi tamamen kendi geriliklerini dayatmalarýdýr.

‘Þuranýn üçüncü gününde Osmanlý Türkçesi’nin liselerde zorunlu ders olarak bütün liselerin öðretim programlarýnda yer almasý önerisi oy çokluðuyla kabul edildi. Önerinin görüþülmesi sýrasýnda bazý katýlýmcýlar, “Türk halkýnýn kendi dedesinin mezar taþýný okuyamadýðýný ve toplumda Osmanlýca için bir talep bulunduðunu” ifade etti.

Ayný yerde alýnan bir karar da: Otelcilik ve turizm meslek liselerinde alkollü içecek ve kokteyl servisi dersinin kaldýrýlmasý.

Bu söylem gerçekleþtirmek istenen ideolojinin sadece bir kýlýfýdýr. Amaç dindar nesil yetiþtirmek, ‘kindar’ temellerini perçinlenmekten baþka bir þey deðildir.

Davutoðlu’nu 2. Abdülhamid’in varisi olarak kabul eden AKP Eskiþehir Ýl Kadýn Kollarý , Porsuk Kapalý Spor Salonu’na þu pankartý astý: “Padiþahým, sultaným, Abdülhamid’im, emanetim artýk emin ellerde rahat uyuyabilirsin”, “Sormuþlar ’nerelisin’ diye ’daha evlenmedim’ demiþ, ’Hoþ geldin’ memleketine eniþte”

Ýþin özü þudur: TC devletinin her döneminde devrimciler, sosyalistler, aydýnlar baskýnýn her türlüsünden payýný hep aldýlar. Þimdi sistem ayný kafa yapýsýna sahip olmakla birlikte, þeriata kayarken, TC’nin temelini oluþturan Kemalist, ulusalcý kanatlarý da birebir eritmeye çalýþmaktadýr.

Þeriat sistemi yavaþça rayýna oturtulmak istenmektedir. Devrimciler, sosyalistler, aydýnlar bu sistemde de baskýnýn her türlüsünden kurtulamayacaklardýr.

Geçmiþ yýllarda yaþanan bir olaya kýsaca deðinmek istiyorum:

Þah döneminde Ýran’da liberal ve sol kesimlerle dinî gruplar Pehlevi’yi devirmek için birleþtiler. 1979 yýlýnda Þah’ýn devrilmesinden sonra iktidarý ele geçiren Ayetullah Humeyni , ilk iþ olarak kendisini destekleyen ama kendisinden olmayan kesimleri ortadan kaldýrdý. Örneðin devrime etkin destek veren Ýran Komünist Partisi TUDEH’in pek çok üyesi idam edildi.

Bunlar 1979 Ýran’ýnda yaþanmýþtýr. Türkiye’de farklý bir yüzle iktidar koltuðundadýrlar. Þeriat sorunu ciddiyetle ele alýnmalýdýr. Geliþen olaylar, bizler için karanlýk günleri göstermektedir.

Sonuç olarak birleþmemiz gerekiyor. Devrimcilerin, sosyalistlerin, ilericilerin, yurtseverlerin, aydýnlarýn, halkýn, halklarýn ve diðer kesimlerin birliði gerekiyor. Ýþin þaka kaldýracak yaný olmadýðý kesindir. Yoksa hepimiz çok aðýr bedeller öderiz

Hüseyin Habip Taþkýn

07.12.2014

Ýzmir Yazarevi Topluluðu

http://www.birgun.net/news/view/akp-eskisehir-kadin-kollarindan-abdulhamide-rahat-uyu-emanetin-emin-ellerde/9936

10 Aralýk 2014

Kocero

OSMANLICA VE GERÝYE DÖNÜÞ YOLSUZLUKLARI ÖRTMEDE BÝR ÞALDIR.
Karma eðitimin ortadan kaldýrýlmasý konusunun tartýþýlmasý da önemli. Kalabalýk sýnýflar, ihtiyaca raðmen atamasý yapýlmayan öðretmenler, alan dýþý atamalar, yetersiz eðitim bütçesi, mesleki örgütlenmesi kontrol altýna alýnmaya çalýþýlan öðretmenler, yetersiz teknolojik altyapý, merkezi sýnavlarda elde edilen baþarýya odaklý performans deðerlendirmesi, staj sürecinde emeði sömürülen meslek lisesi öðrencileri, vs…
Bütün bu sorunlar ve daha birçok baþka sorun düþük akademik baþarýya yol açmýyor da, kýz öðrencilerle erkek öðrencilerin birlikte oturmasý mý düþük akademik baþarýya yol açýyor? Zaten cinsel kimlik karmaþasý içinde yaþamakta olan bir toplumun tartýþmakla yetindiði þey: “Karma eðitim kalsýn mý, kalksýn mý?”
Osmanlýca dersi de zorunlu olacaðýna göre, bir de karma eðitim kaldýrýlýp harem selamlýk oturulursa bir sonraki geliþme acaba hali vakti yerinde olan zengin ve nüfuzlu kiþilerin malikanelerinde harem oluþturmasý olabilir mi acaba?
16 Aralýk 2014

Kocero

19. Milli Eðitim Þûrasý'nda alýnan “anaokullarýnda deðerler eðitimi verilmesi” yönündeki tavsiye kararý, Osmaniye Kadirli Ýlçe Milli Eðitim Müdürlüðü tarafýndan “acil” olarak hayata geçirildi. Ýlçedeki okullara gönderilen programda, "Derse besmeleyle baþlanacak, dua pekiþtirme günleri yapýlacak" gibi baþlýklar yer aldý.

Milliyet gazetesinden Ayþegül Kahvecioðlu'nun haberine göre Ýlçe Milli Eðitim, anaokullarýnda deðerler eðitiminin nasýl verilmesi gerektiðine iliþkin 21 sayfalýk bir program hazýrlayýp ilçedeki okullara gönderirken, programda dikkat çekici baþlýklar yer aldý.

Buna göre, 3-6 yaþ arasý anaokulu öðrencileri, derse besmeleyle baþlayacak, dua ve sureleri tecvit kurallarýyla öðrenecek. Çocuklara okulda Kuran-ý Kerim dersi de verilecek. Buna göre öðrenciye Kuran-ý Kerim'le ilgili genel bilgiler verilecek, Kuran'dan bölümler okunacak, Kuran alfabesinin ilk 5 harfi tekerlemelerle mahreçli olarak çalýþtýrýlacak.

Programa göre anaokulu öðrencilerine þunlar anlatýlacak:

- Öðrenciler derse selam ve besmele ile baþlayacak.

- Çocuklara öðretilecek dualar önce öðretici tarafýndan yüksek sesle tane tane okunacak. Daha sonra duayý önce öðretici sonra çocuklar okuyacak.

- Dua pekiþtirme günleri yapýlacak. Öðrenciye öðrendiði dualarý tekrar etme alýþkanlýðý kazandýrýlacak.

- Haftalýk dua çizelgesi oluþturulacak.

- Besmele ve ‘Allahuekber' hareketli bir þekilde öðretilecek. Çocuk, besmeleyi hecelerken saða sola, öne arkaya dönecek, ellerini þaplatacak. “Allahuekber” derken, “Kim daha sesli söyleyecek?” gibi sorularla öðrenci motive edilecek.

- Kuran öðretiminde masal hikaye anlatýmý, etkinlik ve konuya geçiþ tekerlemeleri mutlaka kullanýlacak.

- Çocuða dua etmenin adabý ve önemi öðretilecek.

- Dua ve sureler tecvit kurallarýyla öðretilecek.

- Tecvit kurallarý (tutma-uzatma-çekme vb) parmak oyunlarý ya da drama gibi oyunlarla öðretilecek.
27 Aralýk 2014

habibtaskin

Durum dediðiniz gibi haremlik selamlýða doðru gidiyor. Bu iþin þakasý olamaz. Bizler kendi alanlarýmýzdan örgütlülüðümüzü yaratamazsak, bir araya gelemezsek, bu ülkede devrimcilerin, sosyalistlerin, demokratlarýn, liberal aydýnlarýn sesi bile hiçbir zaman çýkmaz.
Örgütlenerek geliyorlar, tehdit ediyorlar.
Uyarý

Yorum yazabilmek için üye olmalý ve oturum açmalýsýnýz.

Eðer sitemize üye deðilseniz buraya týklayarak hemen üye olabilirsiniz.

Eðer üye iseniz oturum açmak için buraya týklayýn.

Bu tartýþmayý Facebook'ta paylaþabilirsiniz:
Facebook'ta paylaþ
0