ForumPolitikitiraf.izmir  Yeni Konu 

TARÝKATLAR DA PAYLAÞILAMAYAN RANT! DERSHANELER ÖZEL OKULLAR…

14 Mart 2014

habibtaskin

TARÝKATLAR DA PAYLAÞILAMAYAN RANT! DERSHANELER ÖZEL OKULLAR… Eðitim sistemimiz kapitalizmin sömürü düzenine hizmet ediyor. ‘Her þeyin baþý eðitimdir' diyoruz. Eðitimin içine girince de bireyselliði, itaat etmeyi, kaderciliði içerirken birçok etkeni de içinde barýndýrýyor. Burada nasýl bir eðitim istiyoruz? diye kendi kendimize sormalýyýz. Paraya dayalý mý? Yoksa eþit koþular da halka dayalý bedava eðitim mi? ‘Her þeyin baþý eðitimdir' diyoruz. Sakýz gibi aðýzlardan cümle halinde çýkarak, geçmiþten bugüne kadar koro halinde hemen hemen hepimiz tekrar etmiþizdir. Eðitim sistemi devletin iþleyiþ yapýsýyla özdeþtir. Gördüðümüz eðitimin sonuçlarýný yýllar içinde topluma yansýmasýyla alýyoruz. Bu yansýmadan ister istemez toplum olarak olumlu ya da olumsuz olarak etkilendiðimizi görüyoruz. Eðitim sistemimiz sömürü düzenine hizmet etmektedir. Halka, halklara dayalý bir eðitim sistemi ülkemizde kesinlikle uygulanmamaktadýr. Gerçek bir eðitim sistemi sosyalizmde olur. Çünkü paraya dayalý deðildir. Fýrsat eþitliði vardýr. Ýmece usulü yardýmlaþma vardýr. Bireysel kurtuluþu hedeflemediði gibi toplumsal düþünceye dayalý bir eðitim anlayýþýna sahiptir. Yaþadýðýmýz ülkenin sistemini çok iyi incelemeliyiz. Kapitalizmin ikiyüzlülüðüne kanmamalýyýz. Eðitim alanlarý halkýn olmalýdýr. Bilimsel ve özerk olmalýdýr. Ama dünden bugüne kadar yýllar içinde yel gibi geçen eðitim sistemimiz dost doðru yerli yerine oturamadý. Oturamadýðý gibi müfredat her yýl deðiþerek yamalý bohçaya döndü dersek yanlýþ söylemiþ olmayýz. Ýktidara gelen her parti ya da koalisyon hükümetleri eðitim sistemini yerli yerine oturtacaðýna kendi ideolojisini ‘düþüncesini' dayatma amacý taþýmýþtýr. Bir anlamýyla da uygulamaya sokmuþtur. Eðitim sistemimiz Türk-Ýslam senteziyle bütünleþerek, tek devlet ve dili dayatmýþtýr. Bu bakýþ açýsýyla Türkiye'de yaþayan halklar ve halklarýn dilleri hep inkâr edilmiþtir. Yýlardýr bizlere ve þimdide öðrencilere dayatýlan ezbere dayalý eðitim sistemi modelini uygulattýlar. Bu ezberin bilimsel olduðunu iddia edemeyiz. Bu eðitim sistemine her iktidar ‘çaðdaþ anlayýþ' dedi. Bilimsellikten uzak ve donanýmý olmayan bir öðretmen öðrencisiyle paylaþacaðý konu sýnýrlýdýr. Öðrencinin de alacaðý bilgi sýnýrlýdýr. AKP iktidarýna kadar Kemalist ideoloji ile bu toplumun yapýsý bütünleþti. Türkiye'de 12 Eylül 1980 askeri darbesiyle eþ zamanlý olarak Ortadoðu'daki ve dünyadaki emperyalist paylaþýmýn sýnýrlarý yeniden belirlendi. Ama emperyalist paylaþýmda it dalaþý devam ederken, Türkiye'de bu deðiþimin içinde yer almaktadýr. AKP iktidarý Kemalist ideolojiyi eritmeye çalýþýrken, muhalif gördüðü devrimcileri, diðer kesimleri de eritme telaþýna düþmüþtür. ‘dindar neslin' yetiþmesine el atarken eðitim sistemine de el attý. Ortalýk toz duman iken AKP Türk- islam sentezini devam ettirdiðini pratik yaþamda çok net olarak görülmektedir. Eðitim sistemi AKP dönemi öncesinde felçti. Felç olan eðitim sistemine özel okullar adý altýnda özelleþtirme çalýþmalarý baþlatýldý. AKP iktidardayken özel okullarla eðitim sistemine tam gaz ayarý verdi. AKP dönemi öncesi ve sonrasý eðitim sisteminde dibe vurmalar devam ederken, devlet okullarý da paralý hale getirildi. Öðrenciler ve velileri can simidi olarak gördüðü dershaneler çoðalmaya baþlarken, rantýn döndüðü yerler haline getirildi. Yani paran kadar eðitim buralara kadar geldi. Parasý olmayanlar ise bu dershanelerin öðrenci müþterisi olamadý. Kýsacasý eðitim ve dershaneler sistem içinde öðrenci müþterisi ve rant kapýsý oldu. Kapitalist sistemin acýmasýzlýðý, fýrsat eþitsizliði en belirgin haliyle ortadadýr. Eðitimde deðiþiklik yapýyoruz diyenler özünde sermayenin rantýna hizmet etmekle birlikte sömürü çarkýný istedikleri gibi evirip, çevirebiliyorlar. Eðitimin bir ayaðý olan öðretmenlerde var. Var olmasýna varlar ama öðretmenin hiçbir özelliði kalmadý. Sözleþmeli öðretmen dönemi baþlarken KPSS sýnavýna tabi tutulmaktadýrlar. Dershaneler ülkemizde büyük bir rant kapýsýdýr. Öðrenci müþterisi de alabildiðine çoktur. Öðrenci müþterinin ailesi her zorluða göðüs gererken yemesinden, giyinmesinden fedakârlýk yapmaktadýr. Çoðu aileler ise dershane parasýný bankadan faizle almaktadýr. Yeter ki çocuðunun bir istikbali olsun. Sistemin çarký çok yönlü iþlemeye devam ederken, ülkemizde halkýnda bildiði gibi tarikat gruplarýnýn da dershaneleri vardýr. Bu tarikat gruplarýnýn milletvekilleri AKP içinde varlar. Rantý ve öðrenci müþterisi bol olan dershaneleri tarikat gruplarý da el atarken dershane sayýlarýný artýrmaktadýrlar. Fettullah Gülen'in ve diðer tarikat evlerinde kalan aðabeyler, ablalar diye bilinir. Gözden kaçýrmamamýz gereken þudur: Ülkemizdeki tarikatlar sömürü düzenine ayak uydurmasýný çok iyi biliyorlar. Tam anlamýyla kapitalizmin olanaklarýndan faydalanmasýný biliyorlar. Tarikatlara sorsanýz: ‘Niçin dershaneler?' diye belki ‘Allah adýna yapýyoruz' bile derler. Öðrenci müþteri özel okullarda bile varlýðýný göstermektedir. Sadece bir okulun öðrenci müþterisinden öðrenim gördüðü dalýna göre 15 bin ile 20 bine yaklaþan paralar alýnmaktadýr. “2013-2014” öðrenim yýlý için geçerlidir. Öðrenci müþteri 4 yýl ya da 6 yýl okuyacaksa her yýl faiz oranýyla artarak paralarýn katlanmasý anlamýna gelir. Yukarýdaki örneðe bakarsak her öðrenci özel okul öðrenci müþterisi olamaz. Her öðrencide dershane öðrenci müþterisi olamaz. Bu baðlamda fýrsat eþitliði ortadan kalktýðý gibi paylaþmanýn, yardýmlaþmanýn önü kesilerek benim çocuðum mantýðý ortaya çýkarken hep bireysel hareket etmeyi de beraberinde getirir. Burada atlanmamasý gereken bir konu daha var! Parasý olmayanlar imam hatip'e kayacak. Gerçi özel okullarda Ýslami aðýrlýklý bir eðitim sistemi var olacak. Erdoðan dershanelerin kapatýlacaðýný, isteyenin dershanesini özel okula çevirebileceði açýklamasýný yaptýktan sonra özellikle tarikat gruplarý arasýnda bir çekiþmeye sahne oldu. Bunun adý ‘para'dýr. 'Kýzlý erkekli öðrenci evleri'ne iliþkin farklý açýklamalarý nedeniyle aralarýna mesafe giren Baþbakan Recep Tayyip Erdoðan ile Baþbakan Yardýmcýsý Bülent Arýnç, bu kez de Fethullah Gülen Cemaati'nin dershanelere iliþkin yeni önerisi konusunda görüþ ayrýlýðýna düþtü.' Fetullah Gülen'in dershaneleri bu ülkede çok olmasý ve öðrenciyi müþteri olarak görmesinden, para akýþýnýn olmasýndan dolayý bu rant kapýsýnýn kapanmamasýndan yanadýr. Dikkat ederseniz Erdoðan özel okullarý savunmaktadýr. Ortada iþtah kabartan para var. Bu para akýþý sermayeye göre deðiþiyor. Bunun adýna rant kavgasý desek daha doðru olur. Bu ülkenin emekçilerinin, üretenlerinin, yoksullarýnýn, ezilenlerinin sorunu ne dershanelerdir? Ne de özel okullardýr? Sermayenin rant kavgasýnda fayda görmeyecekleri için bu kavganýn taraftarý olamazlar. Evet, bizler tarafýz! Sömürülmeyi, ezilmeyi, horlanmayý hak etmiyoruz. Parasýz eðitimden yanayýz. Fýrsat eþitliðinden yanayýz. Ýnsanca yaþamaktan yanayýz. Paylaþýmdan yanayýz. Hüseyin Habip Taþkýn
06 Temmuz 2015

friday

izmir deki özel okullar dan en iyileri hangileri http://www.tekdenegitimkurumlari.com/
Uyarý

Yorum yazabilmek için üye olmalý ve oturum açmalýsýnýz.

Eðer sitemize üye deðilseniz buraya týklayarak hemen üye olabilirsiniz.

Eðer üye iseniz oturum açmak için buraya týklayýn.

Bu tartýþmayý Facebook'ta paylaþabilirsiniz:
Facebook'ta paylaþ
0